Зарубіжна література 11 клас

18.03.2020
Тема: Г.Белль"Подорожній, коли прийдеш у Спа.."Символічний зміст назви оповідання,звязок з історіею  Спарти.Форма твору,художні деталі,підтекст.
  За  хронологічною таблицеюжиття і творчості  Белля простежити його становлення як письменника.
"Услід за героєм"-прочитати оповідання "Подорожній ,коли ти прийдеш у Спа..."
Аналіз твору.
Словникова робота.
"Подорожній,коли ти прийдеш у Спа..."-це початок вірша  давньогрецького поета  Сімоніда Кеоського, в якому прославлено загиблих під Фермопілами спартанців("Подорожній ,коли ти прийдеш у Спарту,повідай там, що ти  бачив.Тут ми всі полягли, бо так звелів закон"). Фермопіли-гірський прохід , який поєднує Північ і Південь Греціі.Напис увіковічнює бій ,який відбувся біля Фермопіл у 480 році до н. е.в добу греко-персидських воєн.
Загін спартанців чисельністю 300 осіб на чолі з царем Леонідом мужньо загинув у нерівному бою.
Фейербахова "Медея"- мається на увазі один із головних творів нім. художника Фейєрбаха, створений за античним  сюжетом.
Домашня робота . Вивчити  матеріал підручника ст.130-135,у робочі зошити письмово дати відповідь на запитання  3  на ст.136.

25.03.2020 р.
 Тема:П Целан "Фуга  смерті".Ключові метафори як відтворення  жахливоі  реальності Освенціму.
Ознайомтесь із творчим шляхом П.Целана (підручник ст.138-140)
Прочитайте вірш "Фуга смерті" ( підручник ст.142- 143).
 Які враження справив на вас прочитаний твір?
Схарактеризуйте емоційну тональність вірша.

Аналіз твору.
Проаналізуйте,за допомогою яких образів створюєтьсязагальна атмосфера приреченості у творі.
 Розкрийте символічний смисл образу "чорного молока" у творі
Як ви розумієте метафору "могила в повітрі"?Аргументуйте свою відповідь.
Простежте, яке смислове навантаження несе у творі слово "майстер"
Розкрийте значення образів Маргарити й Суламіф.Поясніть,як ви розумієте протиставлення" твоя золотиста коса Маргарито. Твоя попеляста коса Суламіф"
Прокоментуйте назву твору.

Домашня робота .Опрацювати матеріал підручника ст.142-146.Письмово у робочих зошитах дати відповідь на запитання 2на ст.143.

08.04.2020 року.
Тема.Ернест Хемінгуей.Віхи життя і творчості митця."Кодекс честі" героів Хемінгуея.
    Основні чинники, які вплинули на розвиток  світовоі літератури другоі половини  20 століття:
поділ світу на два  ворожі воєнно- політичні табори;
атомне бомбардування авіацією США Хіросіми й Нагасакі в серпні 1945 року, яке забрало життя понад 200 тисяч людей;
розпад системи колоніалізму, внаслідок чого здобули незалежність поневолені краіни  Африки та Азіі,багато острівних держав Атлантичного й Тихого океанів;бурхливий розвиток науки і техніки;
освоєння  космічного простору.
   Осмислюючи смертоносні наслідки Хатині й Освенцима, письменники різних краін звернулись у своій творчості до антивоєнноі тематики.
  В основі іхніх творів- подіі Другоі світовоі війни, діяльність руху Опору, пам"ять пропережите на фронті,роздуми про жахи, які приніс світові фашизм, про подальшу долю людства.
   Опрацюйте матеріал підручника на ст.154-156.
  Сладіть і запишіть у зошити анкету письменника
  Чому Е. Хемінгуея можна назвати "громадянином світу"?
   Яку роль у вихованні майбутнього письменника зіграла  родина?
  Через що  Хемінгуей постійно потрапляв у небезпечні ситуаціі?
 Що було основним принципом  його творчості?
  Яку роль у житті  митця відіграв факт участі уПершій світовій війні?Я
  Які літературні преміі здобув  письменник?
 Новаторські художні засоби зображення в Хемінгуея:
 ідея "точки зору"-створював образ такого героя, який би сприймався дуже реалістично і за життевими переконаннями був наближений до автора;
 створення власного "кодеку героя";
звернення до образів- символів;
зблтження жанрів роману й новели.
  Завершіть речення :"У біографіі письменника мене найбільше вразило..." (уробочі зошити)\
 Прокоментуйте слова :"Найкраще пишеться ,коли зокоханий"
Домашня робота.Прочитати повість "Старий і море"
Підготувати повідомлення про історію створення повісті"Старий і море"

15.04.2020 року.
Тема .Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті  "Старий  і море". Символіка образів повісті . Образ Сантьяго . Ознаки притчі у творі .
 Літературний диктант. запишіть у зошити.
1.Скільки днів  поспіль  повертався старий рибалка без улову?
2.Ким був Маноліно для  старого?
3.Яку спортивну гру любили старий і  хлопчик?
4.Як називався ресторанчик , у якому обідали  рибалки, а Маноліно  носив із нього  старому іжу?
5.Де жив  старий  рибалка?
6.Яку рибу використовували  рибалки для приманювання великих риб?
7.Який сон часто снився старому?
8.Скільки днів тривав двобій із рибою?
9.Із  ким розмовляв старий рибак в човні?
10.Що ів рибалка  в морі?
11. Хто постійно переслідував човен рибалки і як тоц на  це реагував?
12. Що  пообіцяв Маноліно старому й чому?\
Теми та проблеми твору:
людина і природа ; внутрішнє наповнення життя ,що обумовлює почуття людськоі гідності,
самовідчуття людини; сенс життя; наступність поколінь ;людина серед людей; людські спільноти.
  Сюжет твору "життєподібний",але філософський зміст  твору прихований.Мова в повісті  йде не тільки  про старого , але й про людину та людство.
В образі Сантьяго зливаються  людина і світ.Людина непереможна, вона здатна вистояти й подолати всі перешкоди.
 Словникова робота.
Притча- це повчальна історія, призначення  якоі донести до читачів життєві істини.
Ідея повісті схожа  на ідеі біблійних притч ."Людину можна знищити,але не можна перемогти".
Повість- притча- різновид жанру  повісті, у центрі якого  постає історія із життя героя, що набуває алегоричного змісту.
 Опрацюйте матеріал підручника на ст.158-162.
Складіть схему-характеристику образу старого рибалки, запишіть.
Домашня робота. Напишіть твір-мініатюрут на одну із тем "Сантьяго: переможений чи переможець ?";"Людина іприрода в повісті "Старий і море"".

22.04.2020 року.
Тема.Г. Маркес.Найяскравіший "магічний реаліст".Синтез реального і фантастичного в оповіданні"Стариган з крилами"
Опрацюйте матеріал підручника ст.167-169.
Письмово дайте відповіді на запитання:
Хто справив найбільший вплив на формування особистості письменника?
Чому Маркеса називають "магічним реалістом"?
Основні віхи життєвого і творчого шляху Маркеса.
Запишіть у зошити.
Магічний реалізм-умовна назва модерністськоі течіі в літературі Латинськоі Америки якій  характерні звернення до народного  міфологізму, широке змалювання національних традицій, оригінальне переплетіння чарівного, що притаманне міфам, і побутового, сучасності та історіі.
"Стариган із крилами" входить до циклу опов ідань "Неймовірна та сумна історія про  невинну Ерендіру та іі бездушну бабуню".Визначальною рисою цих оповідань є те ,що про дива автор розповідає як про щось реальне, цілком можливе ,а не таке ,що викликає сумніви. Сам автор називав своі оповідання казками.
Прочитайте  твір "Стариган з крилами", підречник ст.430-344.
Письмово дайте відповіді на запитання:
Як відбулася зустріч зі "страховиськом"Пелійо?
Опишіть зовнішність старого, що в ній вражає ?
Чому селяни вирішили, що це янгол, який прилетів за хворою дитиною?
Які пропозиціі щодо подальшоі долі полоненого було висловлено?
Чому священик не погоджується з селянами, що це саме янгол, які його аргументи?
Яким чином поліпшилось матеріальне становище Пелайо йЕлісендри?
Яку роль в оповіданні відіграє епізод з дівчиною- тарантулом?
Роздивіться плакат на ст.176 .Як ви розумієте цитату Ліни Костенко? Відповідь запишіть.
Домашня робота..Усно дати відповіді на запитання на ст. 175.
Письмово порівняйте образи старих у повісті "Старий і море"Хемінгуея та"Старигана з крилами" Маркеса.

29.04.2020 року.
Тема.Урок позакласного читання.Маркес "Сто років  самотності"

Прослухвйте уривки із роману.

Запишіть у зошити.
Тематика роману :
 .Історія шести поколінь роду Буендіа(в  алегоричному сенсі- історія розвитку  свідомості людства від жадібного пізнання світу до перенасичення ним і відчуження від нього).
 Час і місце діі:
Час- від середини 19 до середини 20 ст. Жодних дат у творі екмає, як і назви краіни. Дія відбувається ніби поза часом і простором.
 Проблематика роману: самотність,  відповідальність за свій вибір, роз"єднаність і солідарність,
історична пам"ять, батьки і діти, кохання, родина.
Домашня робота.Запишіть у зошити  риси фантастичного, "магічного" у романі  "Сто років самотності".Складіть і  запишіть характеристику Хосе  Аркадіо.
І

06.05.2020 року
Тема.Література кінця ХХ- початкуХХІ ст. "Драма- притча" як відгук на сучасні історичні подіі та актуальні питання  духовного буття людини."Театр абсурду" як явище неоавангардизму
Опрацюйте матеріал підручника ст.179-181
1.Складіть і запишіть тези  до теми "Парадокси та символи" театру абсурду"
2.Складіть таблицю "Спільне та відмцнне у творчості драматургів "театру абсурду"
3.Складіть і запишіть розгорнуте повідомлення про одного із засновників "театру абсурду"
Прочитайте в інтернеті скорочено драму М. Фріша Санта-Крус"
Коли і де відбувається дія твору?
Який природний катаклізм стався? Коли він почався?
Ким виявився мандрівний  Співак? Як відбулась зустріч з ним?
Про що ми дізнаємося із розповіді поета Педро?
 Про що згадав  Ротмістр завдяки Пелегрінові?
Чому Пелегрін залишив Ельвіру?
Чому Ротмістр не відплив разом із Пелегріном?
Про що розповів Пелегрін у замку?
Хто така Віола?
Що сталося із Пелегріном?
Яким є фінал твору?
Домашня робота.Дайте відповідь на запитання (письмово)"Роль кохання у творі та його вплив на долі та характери персонажів".

13.05.2020 року
Тема.Постмрдернізм- одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ- початку ХХI  ст. Соціоісторичні, культурнофілософські та естетичні чинники розвитку постмодернізму в художнуй літературі.Милорад Павич. Утілення в оповіданні "Скляний равлик" рис постмодернізму.
Постмодернізм-  світоглядно- мистецький напрям, що в останні десятиліття ХХ ст. приходить на зміну модернізмові.Цей напрям - продукт постіндустріальноі епохи, епохи розпаду цілісного погляду на світ, руйнування систем- світоглядно- філософських, економічних, політичних.
   Вперше термін  постмодернізм згадується у 1917 році, але поширився він лише  наприкінці 1960 років спершу для означення стильових тенденцій в архітектурі, спрямованих проти  безликоі  стандартизаціі, а невдовзі- у літературі та малярстві ( поп-арт, оп- арт, "новий реалізм",гепенінг та ін.)
Опрацюйте матеріал підручника (ст.182-184),запишіть у зошити " Нійвизначніші риси постмодернізму". Передивіться презентацію .по ознаках постмодернізму.



Передивіться презентацію по творчості М. Павича.



Домашня робота.Прочитати уривки із твору М. Павича "Скляний равлик" (Підручник ст. 192-200).. Письмово дайте відповідь на запитання 2 ( ст.201), усно відповідайте на запитання  на ст.201.

20.05.2020 року
Тема.Контрольна робота"Проблеми свободи, миру і людськоі гідності в літературі ХХ ст Література другоі половини ХХ- початку ХХI століття"
Початковий та середній рівні (по 0,5 балу за кожну правильну відповідь)
1.П"єса Б.Брехта "Матінка Кураж  та іі діти"- це твір про:
а) історію життя родини матінки Кураж;
б) Тридцятилітню війну ХYII ст., яка спустошила Німеччину;
в)історію життя італійського дослідника епохи Відродження Галілео Галілея;
г)зречення Галілея своіх поглядів.
2.Що стало безсумнівним доказом того, що поранений солдат із оповідання Г.Беля "Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...", знаходиться у його гімназіі?
а) репродукціі відомих картин;
 б) скульптури;
в) слід хреста на стіні;
г) напис на дошці, зроблений його рукою.
3.В кінці оповідання "Подорожній, коли ти прийдеш у Спа..." головний герой приходить до думки:
а) що його жнртва не даремна;
б)що його жертва війні безглузда;
в) що фашизм- це  зло з яким необхідно боротися.
4.Назвіть головних героів твору П. Целана "Фуга смерті":
а)ув"язнені;
б) спостерігач над ув"язненими;
в) євреі з гетто;
г)батьки поета.
5.Символи у "Фузі смерті":
а)чорне молоко;
б)коси дівчини;
в) дріт;
г)поховання.
6Гімн людині від Хемінгуея в повісті "Старий і море", звучить:
а) у кожного своя доля і іі не змінити;
б) людину можна знищити, а здолати неможливо;
в)ніхто не здатний жити іншим життям.
7 Герой повісті "Старий і море"- це:
а) веселий капітан торгівельного судна;
б) енергійний офіцер;
в) кубинський рибалка.
8. За останню зиму ангел (Маркес "Стариган із крилами"):
а) потоваришував із люд ьми;
б) почав допомагати Пелайо;
в) дуже постарів.
9.Найголовнішою доброчесністю ангела було:
а) лікування хворих людей;
б) терпіння;
в) уміння говорити людською мовою.
10.Темою оповідання М.Павича "Скляний равлик" є:
а)зображення цікавого перехрещення доль двох людей;
б) погляд жінки і чоловіка на одні і ті ж речі;
в) обман і самообман.
11.Скляний равлик- метафора :
а) людини (замкнута, ізольована);
б) почуттів;
в) пізнання світу.
12.Найяскравішим предмтавником  "магічного реалізму" є:
а)Е. Хеміегуей;
б)Б.Брехт;
в)М. Павич;
г)Г. Маркес.
Достатній рівень.( 2 бали за правильну відповідь).

 
Складіть порівняльну характеристику  старого Сантьяго ("Старий і море") і старигана із крилами ("Стариган із крилами" Маркеса).
Високий рівень. ( 4 бали за повну й обгрунтовану  відповідь)
Виконайте одне із завдань:
а) напишіть твір- роздум "Повість -притча Хемінгуея "Старий і море"- це міф про людину переможену і водночас непереможну".
б)напишіть твір -роздум  "Література кінця ХХ-початку ХХI ст Які теми та проблеми вразили, запам"яталися ?"
Діти , зошити передайте до навчального закладу 21 травня 2020 року.

27.05.2020 року.
Тема. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.
 Найвтніші здобутки світовоі літератури доби античності, Середньовіччя та Відродження.
ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ НА ЛИСТОЧКАХ.
Вихідною основою європейських літератур є ....
2.Автор "Іліади" та "Одіссеі"-...
3.Автор трагедіі "Прометей закутий"-...
4.Найвідоміший твір римського поета  Овідія-....
5.Автор "Божественноі комедіі"-....
6.Данте присвятив більшість своіх віршів....
7.Головні героі поеми "Божественна комедія":....
8.Форма вірша поеми "Божественна комедія"-...
 Найвидатніші здобутки світовоі літератури ХYII і ХYIII ст. (доби романтизму).
Поєднайте письменників з назвами іхніх творів:
1) П. Кальдерон           а) "Міщанин- шляхтич"
2)Ж. Б.Мольєр             б)"Простак"
3) Вольтер                    в)"Життя- це сон"
4)Й.Гете                        г)"Крихітка Цахес"
5) Шиллер                    д) "Фауст"
6) Гофман                     ж) "Вільгельм Телль".
Визначте  твір та автора твору, з якого герой:
Журден -....
Маргарита, Мефістофель-...
Балтазар-....
Мазепа-....
Укажіть літературний стиль, напрям за найхарактернішими ознаками:
1.Пишна, навіть надмірна метафоричність -...
2.Перебільшена сила бажання героів, прагнення виховати читача-....
3. Раціоналізм; головні героі- не люди ,а філософські ідеі;  ідея  "природньоі людини"-...
4.Заперечення раціоналізму, культ почуттів людини; увага до особистості, іі  індивідуальних рис; несприйняття буденності та звеличення "життя духу"-...
Найвидатніші  здобутки світовоі літератури ХIХ ст.
Поєднайте письменників та іх твори.
1) Стендаль        а) "Анна Кареніна"
2) Бальзак           б) "Скрипка Ротшиль да"
3) Діккенс           в)"Пампушка"
4) Достоєвськийг) "Червоне і чорне"
5) Толстой         д) "Гобсек"
6) Чехов            е) "Злочин і кара"
7)Гі де Мопассан ж) "Пригоди Олівера Твіста"
Бажаю успішноі здачі ЗНО 
 
 21.10.2020 року
Тема уроку.Життя і творчий шлях Ф.Кафки.Зображення відчуження особистості в новелі "Перевтілення". Образ Г.Замзи: проблемність, метафоричність,символічність.Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Особливості композиціі, функціі фантастики.Характерні ознаки стилю Кафки
  
Складіть і запишіть у зошити гроно за темою "Особливості світовідчуття Кафки.Художні особливості творчості" (за вивчним матеріалом)
Літературні та автобіографічні джерела "Перевтілення":
1."Метаморфози" Овідія;
2."Двійники" Ф.Достоєвського;
3."Історія юноі Ренати Фукс"  Я.Васерман;
4.Автобіографічні  джерела (Невдале сватання, відчуття тіла комахи)
Композиція новели Кафки "Перевтілення":
Три розділи: завязка (перевтілення Грегора), кульмінація (вигнання Грегора батьком, бомбардування яблуками) розвязка ( смерть Грегора).
  Літературний диктант (запишіть у зошити)
1.Герой  новели "перевтілення"......
2.Одного ранку .....
3.У його перевтіленні вражає....
4.Про подіі у творі ми дізнаємося ....
5.До перевтілення Грегор був....
6.До своєі родини Грегор ставився....
7.Рідні поставилися до Грегора ....
8.Піти із життя Грегора спонукає....
9.Найстрашніше у творі , на ваш погляд,....
10.Головна метафора твору....
11.Твір Кафки застерігає від....
12.Художні деталі у творі...
Новела "Перевтілення" більше тяжіє до притчі.(Притча-невелика повчальна розповідь у дидактико-алегоричному жанрі літератури, що несе моральну чи релігійну мудрість).Метаморфоза у Кафки- це теж біль і страждання, але дороги назад, у людську сутність, у героя Кафки немає: врятувати його нікому, тому що по суті його ніхто не любить, заради нього ніхто не жертвуватиме собою.
Дайте усно відповідь на запитання.
 Що видалося вам незвичайним у творі Кафки?
Як змальовано дійсність у творі?
У яких творах ви помічали умовність зображення?
Кафка- представник екзистенціалізму (течія в літературі, яка розкриває справжні причини трагічноі налаштованості людського життя), оскільки у своіх творах прагне збагнути справжні причини невлаштованості людського життя. На перший план він висуває категоріі абсурду буття, страху, відчаю, самотності, страждання, смерті.
  Наведіть   і запишіть узошити приклади  фантастичного і реалістичного у творі.
 Для підкреслення абсурдності реальності Кафка використовує гротеск (принцип художньоі типізаціі, для якого єхарактерним незвичайне поєднання несумісних речей- фантастичного і реального, трагічного і комічного, високого і низького, що виявляє глибинну сутність явища) .
 Домашня робота.Написати есе на тему "Ким є Грегор Замза- людиною чи комахою?"

 

     

1 комментарий:

  1. 06.05 Я твір незрозумів я 2 рази читав я неможу написати твір.

    ОтветитьУдалить